مربع عروسی خواستگاری خبر گزارش

مربع: عروسی خواستگاری خبر گزارش

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی هیجان ارزی به سقف خورد؟

    هرچند این روند با چاشنی حمایت سهامداران حقوقی همراه بود؛ ولی ازسوی سایر سهامداران نیز فشار سنگینی بر فروش سهام مشاهده نمی شد. همچنین در بازار ارز، دلار بعد از ۱

    هیجان ارزی به سقف خورد؟

    هیجان ارزی به سقف خورد؟

    عبارات مهم : بازار

    هرچند این روند با چاشنی حمایت سهامداران حقوقی همراه بود؛ ولی ازسوی سایر سهامداران نیز فشار سنگینی بر فروش سهام مشاهده نمی شد. همچنین در بازار ارز، دلار بعد از ۱۱ روز افزایش متوالی کاهشی شد و به قیمت ۴۰۴۰ تومان رسید. دو نظر راجع به این روند میان فعالان ارزی مطرح بود. گروهی عرضه از سوی بازارساز و فضای روز گذشته بازار ارز را به معنای بازگشت آرامش ارزیابی می کردند؛ ولی عده ای همچنان معتقدند تنش های سیاسی محرک قیمت ارز خواهد بود و افت روز گذشته صرفا شناسایی سود سفته بازان بعد از رشدهای متوالی بوده هست. سکه نیز همگام با دلار افت ۸ هزار تومانی را تجربه کرد.

    روز گذشته، دلار به زبان ریاضی نوسانات سینوسی را تجربه کرد. روز گذشته دلار ابتدا از سقف قیمت پایین آمد؛ سپس کمی متمایل به زیاد کردن قیمت شد و در نهایت بار دیگر در مسیر کاهشی قرار گرفت. فرود دلار از ابتدای روز و کم کردن دوباره در انتهای روز بعد از رشد در اواسط بازار روند دلار را مشابه حرکات سینوسی کرد.

    هیجان ارزی به سقف خورد؟

    دلار که در روز دوشنبه با ۵۱ تومان زیاد کردن به قیمت ۴ هزار و ۵۰ تومان رسیده بود، حدود ۱۱ صبح روز سه شنبه معاملات خود را در محدوده ۴ هزار و ۷۰ تومان شروع کرد. قیمت این ارز در همان ساعت ابتدایی روز به سرعت در مسیر کاهشی قرار داده شد و تا ساعت ۱۲ ظهر تا محدوده ۴ هزار و ۳۰ تومان پایین آمد. از این نقطه، معامله گران ارزی بار دیگر با زیاد کردن خریدها، قیمت را تا محدوده ۴ هزار و ۶۰ تومان اوج بردند، ولی بعد از تسویه های ارزی در نهایت با قیمت ۴ هزارو ۴۰ تومان به کار خود آخر داد. این قیمت که ۱۰ تومان پایین تر از روز دوشنبه بود، موجب شد که نخستین کم کردن دلار بعد از ۱۱ زیاد کردن متوالی به ثبت برسد.

    افت دلار در ساعات انتهایی روز و قطع روند افزایشی این تصور را در میان شماری از معامله گران ایجاد کرده بود که هیجان ارزی تعدیل شده است هست؛ این در حالی بود که عده ای اعتقاد داشتند ممکن است معامله گران بخشی از ارز خریداری شده است را در قیمت های اوج به فروش رساندند و اکنون بعد از کسب سود قصد داشته باشند بار دیگر در قیمت های پایین تر اقدام به خرید کنند.روز گذشته سکه تمام بهار آزادی نیز تحت تاثیر افت دلار قرار داده شد و با ۸ هزار تومان کم کردن به بهای یک میلیون و ۳۱۰ هزار تومان رسید. روز سه شنبه معامله گران سکه توجه چندانی به نوسانات بازار جهانی نداشتند و توجه آنها زیاد به سوی نوسانات بازار داخلی بود.

    هرچند این روند با چاشنی حمایت سهامداران حقوقی همراه بود؛ ولی ازسوی سایر سهامداران نیز فشار سنگینی بر فروش سهام مشاهده نمی شد. همچنین در بازار ارز، دلار بعد از ۱

    فرود ابتدای روز

    دلار چهارمین روز هفته را با قیمت ۴ هزار و ۷۳ تومان شروع کرد؛ قیمتی که ۲۳ تومان بالاتر از قیمت بسته شده است روز دوشنبه بود. البته بعضی فعالان عنوان می کردند که قیمت دلار در ساعات انتهایی روز دوشنبه و معاملات پشت خطی تا نزدیک ۴ هزار و ۱۰۰ تومان اوج رفت، ولی بعد از آن با زیاد کردن فروش مواجه شد، عاملی که در روند ابتدای روز سه شنبه اثراتی داشت. با این حال، عامل مهم تری که بعد از ساعت ۱۱ ظهر روند بازار را کاهشی کرد، پیش فروش دلار جهت صبح سه شنبه بود. به گفته چند تن از بازیگران باسابقه بازار، روز سه شنبه بازار با زیاد کردن عرضه ارز حاصل از پیش فروش بعضی از صرافی های بانکی مواجه بود.

    این عنوان موجب شد که قیمت دلار بین ساعت ۱۱ تا ۱۲:۳۰ ظهر حدود ۳۸ تومان از ارزش خود را از دست بدهد و تا نقطه ۴ هزار و ۳۵ تومان پایین بیاید. در واقع، در حالی که بعضی معامله گران در انتظار آن بودند که دلار به سوی مرز ۴ هزار و ۱۰۰ تومان حرکت کند، با عرضه ارز نوسانات کاهشی شد. به گفته فعالان، بازارساز ارزی در روز سه شنبه قیمت را از دو کانال تلاش کرد مدیریت کند. نخستین کانال پیش فروش قیمت دلار در محدوده ۳ هزار و ۹۹۰ تومان بود. روز سه شنبه قیمت صرافی های بانکی جهت عرضه ارز در حجم عمده در محدوده یادشده قرار داشت و در حجم خرد در مقاطع کوتاهی این ارز در محدوده ابتدایی کانال ۴ هزار تومان به فروش رسید.

    هیجان ارزی به سقف خورد؟

    دومین کانالی که بازارساز تلاش کرد از طریق آن دامنه نوسانات را مدیریت کند، قیمت حواله درهم بود. روز گذشته یکی از صرافی های بانکی در محدوده هزار و ۱۰۰ تومان و با قیمت هزار و ۱۰۴ تومان عرضه درهم را شروع کرد. قیمت عرضه این ارز در ساعات انتهایی روز تا هزار و ۹۳ تومان پایین آمد. به گفته بعضی فعالان، زیاد کردن قیمت حواله درهم یکی از بااهمیت ترین متغیرهای زیاد کردن قیمت دلار در روزهای اخیر بود و مدیریت نوسانات آن اثر زیادی در قطع روند افزایشی دلار داشت.

    جنبش در آستانه تسویه

    از ساعت ۱۲:۳۰ ظهر، موقعیت معامله گران و روند قیمت دلار عوض کردن کرد. به گفته فعالان، معامله گران غیررسمی که با افت ابتدای روز ضرر هنگفتی می کردند، با نزدیک شدن به ساعت تسویه معاملات تلاش زیادی کردند که قیمت را در مسیر افزایشی قرار دهند. تحرکات معامله گران آتی موجب شد که شاخص بازار ارز بار دیگر به محدوده ۴هزار و ۶۰ تومان پا بگذارد. قیمت دلار حدود ساعت ۱۳:۴۵ به نقطه ۴ هزار و ۶۷ تومانی رسیده بود. در واقع بین این ساعات دلار در مجموع ۳۲ تومان نوسان کرد و در نزدیکی ساعت تسویه (۲ ظهر) تقریبا به محدوده ابتدای روز رسید.

    هرچند این روند با چاشنی حمایت سهامداران حقوقی همراه بود؛ ولی ازسوی سایر سهامداران نیز فشار سنگینی بر فروش سهام مشاهده نمی شد. همچنین در بازار ارز، دلار بعد از ۱

    فشار انتهایی بر قیمت

    پس از آخر تسویه های ارزی، قیمت دلار بار دیگر مسیر کاهشی را جهت حرکت گزینش کرد. شدت کم کردن دلار در این مقطع زمانی تند بود و قیمت به سرعت تا محدوده ۴ هزار و ۴۰ تومان عقب نشینی کرد. در نهایت ساعت ۳ بعدازظهر قیمت ۴ هزار و ۴۰ تومان جهت دلار ثبت شد که نشان دهنده افت ۱۰ تومانی نسبت به بهای بسته شده است این ارز در روز دوشنبه بود. با توجه به اینکه قیمت در یک ساعات انتهایی روز ۲۷ تومان نوسان کرده بود، می توان گفت که میزان نوسان در روز سه شنبه به ۹۷ تومان رسید. قیمت دلار در یک ساعت و نیم ابتدای روز ۳۸ تومان و در یک ساعت بعدی حدود ۳۲ تومان نوسان را به ثبت رسانده بود.

    هیجان ارزی به سقف خورد؟

    تفسیرهای متفاوت از افت انتهایی

    افت قیمت دلار در ساعات انتهایی روز سه شنبه موجب شد که تفسیرهای متفاوتی در بازار ارز شکل بگیرد. گروهی اعتقاد داشتند که هیجان ارزی به سقف خورده است و قیمت، توان رشد زیاد را نخواهد داشت. این در حالی بود که عده ای این افت را زمینه ای جهت نوسان گیری زیاد دانستند.دسته اول اعتقاد داشتند که شکست مرز ۴ هزار تومانی جهت بازار طبیعی بود، ولی در حال حاضر عبور از نقاط حساس دیگر مانند رقم ۴ هزار و ۱۰۰تومان را کمتر کسی در بازار تصور می کند. این تصور از آنجا زیاد در بازار برجسته می شود که قیمت دلار روز دوشنبه با وجود رسیدن به مرز ۴ هزار و ۱۰۰ تومانی نتوانست از آن عبور کند و بعد از آن با افت شدید قیمت مواجه شد.

    در کنار این، آنها با توجه به زیاد کردن عرضه در روز سه شنبه باور دارند بازارساز با قدرت بیشتری در برابر نوسانات هیجانی خواهد ایستاد. روز سه شنبه مدیر کل بانک مرکزی نیز از مقابله این نهاد با نوسانات هیجانی خبر داده بود.با این وجود دسته دومی در بازار حضور دارند که معتقدند معامله گران ارزی بعد از رسیدن دلار به مرز ۴ هزار و ۱۰۰ تومان فروش های خود را زیاد کردن دادند تا ضمن کسب سود، زمینه را جهت پایین آوردن قیمت و خرید در قیمت های پایین تر فراهم کنند. روند نوسان در روزهای آینده مشخص می کند که کدام دسته جهت نوسانات دلار را درست حدس زده است.

    اخباراقتصادی – دنیای اقتصاد

    واژه های کلیدی: بازار | نوسان | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار